Konsumimi i shpeshtë i ushqimeve ultra të përpunuara mund të ketë ndikim të rëndësishëm në shëndetin e trurit dhe të përshpejtojë proceset e plakjes biologjike.
Ushqimet ultra të përpunuara përfshijnë produkte si pijet e gazuara, ëmbëlsirat industriale, snacks-et e paketuara, ushqimet e gatshme, sallamet dhe produkte të tjera që përmbajnë sasi të larta sheqeri, kripe, yndyrash të përpunuara, konservuesish, aromatizuesish dhe aditivësh artificialë. Këto produkte janë bërë pjesë e zakonshme e dietës moderne për shkak të lehtësisë së konsumit dhe jetëgjatësisë së tyre në raftet e dyqaneve, shkruan CNN, transmeton Gazeta Shneta.
Sipas studiuesve, personat që konsumojnë sasi të mëdha të këtyre ushqimeve shfaqin më shpesh shenja të inflamacionit kronik në organizëm. Inflamacioni i vazhdueshëm konsiderohet një nga faktorët kryesorë që kontribuon në dëmtimin gradual të qelizave nervore dhe përshpejtimin e plakjes së trurit.
Hulumtimet kanë treguar gjithashtu se individët me konsum të lartë të ushqimeve ultra të përpunuara kanë tendencë të performojnë më dobët në testet që matin kujtesën, përqendrimin dhe aftësitë e tjera njohëse. Në disa studime është vërejtur se ndryshimet në funksionin e trurit mund të shfaqen vite përpara se të diagnostikohen sëmundje neurodegjenerative si demenca.
Ekspertët theksojnë se ndikimi negativ nuk lidhet vetëm me një përbërës të vetëm, por me kombinimin e shumë faktorëve që karakterizojnë këto produkte. Përmbajtja e lartë e sheqerit, yndyrat e pashëndetshme, mungesa e fibrave dhe e lëndëve ushqyese të rëndësishme mund të ndikojnë në metabolizmin e trurit dhe në shëndetin e enëve të gjakut që e furnizojnë atë me oksigjen dhe lëndë ushqyese.
Një tjetër shqetësim është lidhja e ushqimeve ultra të përpunuara me sëmundje të tjera kronike, si obeziteti, diabeti i tipit 2 dhe sëmundjet kardiovaskulare. Këto gjendje njihen si faktorë që rrisin rrezikun për zhvillimin e demencës dhe formave të tjera të rënies njohëse në moshë të avancuar.
Shkencëtarët theksojnë se rezultatet nuk nënkuptojnë se konsumimi i rastësishëm i këtyre produkteve shkakton drejtpërdrejt dëmtime të trurit, por se një dietë e dominuar nga ushqimet ultra të përpunuara mund të ketë pasoja afatgjata për shëndetin mendor dhe neurologjik.
Për të mbrojtur shëndetin e trurit, specialistët rekomandojnë një regjim ushqimor të pasur me fruta, perime, drithëra të plota, bishtajore, arra dhe peshk. Dieta mesdhetare, e cila bazohet kryesisht në ushqime natyrale dhe të përpunuara minimalisht, vazhdon të konsiderohet një nga modelet ushqimore më të dobishme për ruajtjen e funksioneve njohëse dhe reduktimin e rrezikut për demencë.
Ekspertët nënvizojnë se zgjedhjet ushqimore të përditshme mund të kenë ndikim të rëndësishëm jo vetëm në shëndetin fizik, por edhe në mënyrën se si truri funksionon dhe plaket gjatë jetës. Prandaj, kufizimi i ushqimeve ultra të përpunuara dhe favorizimi i produkteve të freskëta mund të jetë një hap i rëndësishëm drejt ruajtjes së shëndetit të trurit në afat të gjatë. /Gazeta Shneta/


